Encyclopedia
Az alábbi információk mind ismertek a karakterek számára, noha nem minden ami itt van 100%-ban helytálló. Amikor új szócikk kerül be, az vagy azt jelenti, hogy a karaterek akkor hallottak róla, vagy olyasmi, amit eddig is tudtak, csak nem volt még rá szükség a játékban. A táblázat egyelőre csak felsorolás, hivatkozásként nem működik (majd egyszer talán), de az ABC betűire katintva lehet az adott betűhöz ugrani.
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T  U   V   W   X   Y   Z  
Partlakó IstenekIdőszámításTudományVárosok, falvak
Barna ember
Fehér ember
Féllény
Kék ember
Markhor
Nemes tünde
Szürke ember
Vándor tünde
Yauta
Északi ember
Fekete ember
Jégork
Magas törpe
Mélységi törpe
Őstörpe
Vadork
Vörös ember
Ahhash
Apatha
Hanir-Ro
Farliht
Laphanian
Namadaar
Narithil
Nekator
Vaghnorgh
Sirrah
Faun hónap
Mantikor hónap
Sárkány hónap
Triton hónap
Pegazus hónap
Orrszarvú hónap
Majom hónap
Szirén hónap
Pók hónap
Kerub hónap
Főnix hónap
Vízköpő hónap
Elmetrükk
Gnózis
Kasztroplanáris mágia
Kinetikus mágia
Kvatáció
Ammarah
Arkánrév
Edvon
Éloa
Dawil
Huertol
Lombtető
Szellemváros
Tagan
Tahloarn
Tammarh
Félvérek Vérlények Bestiák Kalandozók Terület Nyelvek
Faun
Kerub
Pók
Sárkány
Szirén
Csillagfarkas
Kanima
Vérdarázs
Vérfarkas
Vérkígyó
Vérmacska
Vérpók
Vérsas
Dögbogár
Főnix
Minotaurusz
Monstrum
Wyvern
Clera Miris
Csodatevő Asiris
Falánk Dramis
Feles Okrina
Hegyremászó Thorgun
Hősszívű Remis
Pokolfiú
Bajfölde
Barnaláb hegység
Kárhozott erdő
Kóbor hegy
Naptorony
Sóbarlangok
Antivieri
Bahast
Markhor
Napat
Ork
Shamael
TitulusokUtazás Szervezetek Egyebek
Ilkán
Fanyűvő
Nagysámán
Pénzszámoló
Vérnév
Viharszólító
Égi hajó
Gyorsutak
Napvitorlás
Antivier domínium
Inkvizítorok
Jongleur
Konklávé
Trubadúrok
Csillaghullás
Kvazár
Régensi út
Tolvajátok
A
Ahhash

Isten. Ez a hadisten igen népszerű védőszentje a nagyobb városoknak, zsoldosseregeknek. Sokszáz résztvevős csaták, hadi alakzatok mikben a kedvét leli, de ugyanígy örömmel nézi a harci gyakorlatokat. Nem a magányos harcos, hanem a szervezett hadseregek istene, papjai mind kiváló taktikusok, és többségük bármely harci alakzatban megállja a helyét. Jelképe két keresztezett kard, ábrázolásokon három vagy több, egymásnak vállat vető harcosként szerepel.

Ammarah

Falu a Kékark mentén, Tammarhtól délre.

Antivier domínium

Birodalom. A nemes tünde fennhatóságú területek összefoglaló neve.

Antivieri nyelv

A nemes tündék nyelve, mindenre van több szavuk, amik használhatósága függ az adott helyzettől, társadalmi pozíciótól. Rendkívül nehezen tanulható, viszont kiválóan alkalmas költemények, irodalmi művek alkotására. Összetettsége miatt nehéz tolmácsolni, gyakran egy-egy antivieri mondat lefordításához három-négy mondatra van szükség. A nyelvnek létezik "profán" változata, ami a birodalom úgymond hivatalos nyelve, ügyeket intézni a nagyvárosokban kizárólag ezen lehet (tolmács olcsón található). E profán nyelv használata előkelő körökben a műveletlenség egyértelmű jele, sokszor halálos sértés, amit párbajra hívás követhet.

Apatha

Isten. Termékenység és a folyók istennője, aki haragjával áradást hoz. Neve egy rég kihalt nyelven ölelőt jelent, akár szeretetteli, akár a halálosan fojtó ölelést értjük alatta. Védelmezője a családnak és a gyermekeknek, de cserébe felelősségvállalást vár. Nem oldja meg a problémákat, csak segít a megoldásban, de ha valaki nem is próbálkozik, annak nemhogy nem segít, de tovább nehezíti az életét. Megjelenése magas tollakból álló koronát viselő nőalak, akit baglyok kísérnek.

Arkánrév

Település. Legendás hírű kikötőváros oly magas kapudíjjal, hogy csak a letehetősebbek léphetnek be, vagy azok, kiknek kapcsolatai elérnek a legmagasabb körökig. Az elbeszélések szerint ezernél több tengerjáró és tucatszor tucat napvtorlás is ki tud itt kötni egyszerre, húsznál több különböző nép él együtt, és olyan tiszta, hogy a paloták csillogó tornyaira pillantva hamarabb meg lehet vakulni, mint a napba bámulva. Bölcsek és tanultak tudni vélik, hogy Arkánrév lakóit maga a Faun óvja, eteti és védi, kérlelhetetlen haraggal söpörve el mindent, ami e nagyszerű város nyugalmát fenyegeti.

B
Bajfölde

Terület. Bajfölde erdők, mezők, kietlen pusztaságok változékony keveréke, földek, ahol régen a domínium hódító háborúja zajlott. Csatamezők rengeteg otthagyott értékkel, hullával, és élőholttal természetesen. Kalandozók járják és túrják fel újra és újra a mesés zsákmány reményében. sokuk sikerrel jár, de sokuk marad ott, személyes vagyonával járulva hozzá, hogy sose fogyjanak ki a csatamezők zsákmányolható kacatokból, se animálható tetemekből.

Bahast

Eredetileg a barna emberek nyelve volt, mostanra szinte mindenki ezt beszéli anyanyelvként. Többnyire a nem anyanyelvi beszélők is ismerik, legalább konyhanyelv szinten. Néha hivatkoznak rá közös nyelvként is, ami remek módszer a barna emberek sértegetésére.

Barnaláb hegység

Terület. Masszív hegyvonulat, mely Tammarhtól keletre fekszik nagyjából másfél heti távolságra. Veszélyes terület, a legendák szerint madáremberek vadásznak a betolakodókra. Földhözragadtabb nézetek szerint a domíniumi háború maradvány-mágiája felelős az eltűnésekért.

Barna ember

Partlakó faj. A barna emberek eredetileg sivatagi népek. Teveháton lovagolnak, és rendkívül sok közöttük a tudós. Szemük és bőrük barna, hajuk fekete, olajosan csillogó. Alkatuk inkább nyúlánk mint masszív, arcuk általában szabályos. Igen tehetséges tudósok, képesek mágia és tényleges jóslás nélkül előre látni dolgokat, fejben elvégezni bonyolult számításokat, szemmértékkel megbecsülni távolságokat nagy pontossággal. Beszélik, ők fedezték fel az asztrológia titkait. Előszeretettel használnak illatszereket, és még a férfiak is festik a szemüket, olajozzák a bőrüket (a sivatagban parazitákat távoltartani, mindenhol máshol hagyományból). A barna ember fürdők messze földön híresek. A domínium előtti időkben tradicionálisan barna ember volt a császár, aki egyúttal a napisten egyházának főpapja is volt. Akik megélték a háborút gyakran mesélik, hogy a császár halálát követően nagyon hosszú sötétség jött, mivel nem volt senki, aki felkeltse a napot hajnalban. Nem is lett nappal, míg a domínium nem küldött ide a napisten legmagasabb rangú nemes tünde papját.

C
Clera Miris

Kalandozó. Féllény és faun félvér. Bővebben itt.

Csillagfarkas

Vérfarkas módosulat. Masszív, szárnyas farkasnak látszanak állatalakban, többnyire teljesen fehérek, a szárnyuk tollas, ők maguk pedig átlagos farkastestvéreikkel szemben sokkal önálóbbak, nem elveszettek falka nélkül. Képesek falkában együttműködni, míg az ésszerű, szükséges és az elveikkel, lényükkel vagy a céljaikkal nem ellenkezik, de nem tűrik a céltalan önkényeskedést és az ostoba vagy értelmetlen parancsokat. Nézőpontjuk szerint nem ment semmi félre, ők egyszerűen egy másik vérlény faj, sokuk álláspontja szerint a legfejlettebb mind közül, hiszen csak rájuk kell nézni, és ez mindenkinek egyértelmű lesz. Nem az ezüstre, hanem a fehérmárványra érzékenyek. Az ő elképzelésük szerint azért, mert a márvány, ami maga is alakváltó kőzet, hiszen másfajta kőből alakul ki, képes lenne átalakítani őket rendes vérfarkassá, és az ez elleni ösztönös küzdelem lefoglalja, legyengíti őket ha ilyen kő a közelben van. A Hold nincs rájuk hatással, bizonyos csillag együttállásokkor változnak át.

Csillaghullás

Időnként hatalmas kő és fémdarabok hullanak az égből. A legkisebb ló méretű, a legnagyobbak akkorák, mint egy emeletes ház, a többség ezek közötti. Az asztrológusok gyakran előre tudják ezt jelezni, és olyankor gyűlnek a kalandozók, zsoldosok, szerencsevadászok, mert igen gyakori, hogy az érkező darabok között ilkon érc vagy más, mágikus, félmágikus anyag található. Néha kék vagy vörös ember technika is van a kövek között. Senki nem tudja, hogy honnét jönnek ezek a darabok, van, hogy egy-egy darab érkezik, de olyan is, hogy fertályórán át folyamatosan esnek. Nagy ritkán midnenféle fenevadak is felbukkannak Csillaghulláskor.

Csodatevő Asiris

Kalandozó. Vándor tünde mágus. Bővebben itt.

D
Dawil

Falu a Kékark mentén, Tammarhtól délre.

Dögbogár

Változatos méretű bogarak, a legkisebb kutya méretű, a legnagyobb akkora, mint egy megrakott szekér. Vöröses, sárga vagy zöld erezetű kitinpáncél fedi őket, szem vagy hasonló érzékszerv nem látható rajtuk, mindössze hatalmas kerek szájuk tele tűhegyes fogakkal. Kiválóan ásnak, szempillantás alatt beássák magukat, és hajlamosak a föld alól támadni. Húsevőek, nincs életösztönük, és mindent megtámadnak. A legkisebbeket sikítónak nevezik furcsa, visongó hangjuk alapján. A nagyobbak mind rendelkeznek valamiféle félmágikus, mágikus támadásformával, van, amelyik tüzet fúj, van amelyik villámot szór, van amelyik életerőt rabol. Legalább húsz különböző alfajuk van, és a tudósok szerint ez közel sem az összes. Többnyire pusztákon, kopár területeken bukkannak fel, valamiért kerülik az erdőket.


E
Edvon

Ezer fő által lakott város az Északnyugati régensi főútvonal mentén.

Égi hajó

Jármű. A nemes tündék által a kontinensek közötti távolság átszelésére, kisebb mértékben szárazföldi kereskedelemre használt repülő járművek. Megjelenésük egy hagyományos, négy-hat árbocos hajóra hasonlít, de vitorlázat helyett egyetlen masszív, gázzal töltött ballont építenek. E mágia hajtotta jármű egy tengeri hajó sebességének akár másfélszeresével is képes haladni, és elegendő fegyverzetet hordoz, hogy akár tucatnyi wyvernnel, vagy egy ős sárkánynal is felvegye a harcot.

Elmetrükk

Az elme misztikus erejének tudománya. Nevezik pszionikának, ki-nek, és sok egyéb néven is, lényege, hogy varázserő nélkül alkalmazza a szellem különleges erejét. Meglehetősen sok változata ismert, a harcművészeteket kiegészítő gyakorlatoktól kezdve az önmegismerést szolgálókig.

Éloa

Majd félmilió lakosú óriásváros, talán Arkánrévnél is nagyobb. Kiemelt kultúrális központ, egyetemeire a világ minden tájáról érkeznek tanulók, mint ahogy a mágiatudók képzése is világszínvonalú itt.

Északi ember

Partlakó faj. Könnyen összekeverhetők a fehérekkel, mivel a fejlett izomzaton kívül és az inkább világosabb hajon kívül más eltérés nincs közöttük, de külön rassznak számítanak. Az északi nők átlag fél fejjel magasabbak a férfiaknál, és hasonlóan izmosak. Kedvelik a hideg időjárást, és nagyon rosszul bírják a meleget. Többségük nem túl művelt, az írást olvasást szükségtelennek tartják, de ez nem jelenti azt, hogy ostobák lennének. Alig maroknyian élnek errefelé, és ők is csak az elmúlt húsz- harminc évben bukkantak fel. Különösen jóban vannak a magas törpékkel, néhánynak még a mélységi törpök között is vannak ismerőseik. Földet nem művelnek, de az állatokkal igen jól bánnak, az északiak lovai híresen jók (noha kisebbek az átlag lónál, masszívak, nagy terhet bírnak el).

F
Falánk Dramis

Kalandozó. Vörös ember. Bővebben itt.

Farliht

Isten. Az arany, kereskedelem és a villámok istene. Követői szinte mind igen gazdag partlakók, kereskedők, de elvétve akadnak közöttük a vagyonnal nem, de a villámmágiával annál lelkesebben foglalkozóak is. Megtestesülése magas, arisztokratikus tünde, egyik kezében mérleggel, másik körül villámokkal.

Fanyűvő

A tammarhiak így nevezik a favágásból élő falvak lakóit

Feles Okrina

Kalandozó. Feltehetőleg barna ember nő. Bővebben itt.

Faun félvér

A tél első hónapja. A faun jegyben születetteket átjárja az életerő, tudattalan kapcsolatban állnak minden élőlénnyel. Nehezükre esik ölni, fájdalmat okozni másoknak, de kérlelhetetlen haraggal emelnek fegyvert, ha az élet védelméről van szó.

Faun hónap

A faun félvérek egyek a természettel, megosztják életerejüket a környezetükkel. Érzik a környező élővilágot mint saját testüket, és korlátozottan befolyásolni is tudják. Gyakran állati társaik is vannak. De a kapcsolat két oldalú, a környezet hat rájuk ugyanúgy ahogy ők a környezetre, ahogy ők uralhatják az élővilágot, úgy az élővilág is uralhatja őket (nem egy faun halt meg, mikor önként adta magát éhes ragadozóknak) és ha fáj valami a vadonnak, az fáj nekik is.

Fehér ember

Partlakó faj. Sápadt, fehér bőr, változatos színű szem és haj jellemezi őket. Nagyon sokan vannak, talán a legnagyobb számban jelen lévő nép. Rendkívül tehetségesek a mágiahasználatban, de emellett semmi jellegzetességük nincs. Viszont nagyon alkalmazkodók, képesek bármilyen hagyományt, szokást a magukévá tenni, legyen az akár az északi emberek harci tombolása, a feketék dalai, vörös vagy kék emberek képessége a napvitorlások irányításához. Persze ehhez évek kellenek megfelelő környezetben, és jóval több időt és energiát igényel, mintha az adott nép tagjai lennének.

Fekete ember

Partlakó faj. Már-már orkhoz hasonlóan erősek és nagyok, széles vállakkal, és jó egy fejjel nagyobbak, mint bármely más ember. Félelmetes harcosok, de legalább ilyen tehetséges énekesek és zenészek, legalább egy hangszeren mindegyikük játszik. Bőrük a sötétbarnától a feketéig változik, hajuk fekete, legtöbbször göndör, szemük barna vagy fekete, elvétve kék vagy zöld. Városokban élnek, többnyire együtt a fehér emberekkel. Néhányan még nyilvántartják, mely törzsekből származnak (a különböző bőrszínek különböző törzsekre utalnak), de a többség már nem. Beszélik, elvétve még léteznek egyes törzseik, teljes elszigeteltségben élve mindenki mástól. >

Féllény

Partlakó faj. Egy különleges humanoid faj a féllények. Maguknak való, meditáló, csöndben ücsörgő fajta, akik jobban élvezik a magányos összpontosítást, mint a kalandokat (kivételek akadnak persze). Megjelenésük magas, karcsú humanoid, mindenféle testszőrzet nélkül. Arcuk tündeszerű, fülük hegyes, szemük kék, zöld vagy piros lehet. Különleges tudományuk, a kvatáció segítségével átformálják testüket, állati és növényi jegyeket jelenítenek meg, mint gyökerek növesztése, hogy szomjukat oltsák, karmok növelése mászáshoz, lábak megnyújtása gyorsabb haladáshoz. A változások többsége időleges, használják amíg kell, más változások maradandók. Vég nélkül kísérleteznek önmagukkal, hogy elérjék az általuk Teljes kvatációnak nevezett állapotot, ami maga a halhatatlanság, sebezhetetlenség. Beszélik, a féllények történelmében ha tucatnyian elérték ezt, már felfelé kerekítettünk. De egyetlen féllény sem véli úgy, hogy csak legenda az egész.

Főnix

Bestia. Emberektől távoli kietlen sziklás helyen élnek, magányosan. Akik megfigyelték őket azt mondják ha egymás vadászterületére is tévednek, komoly harc nem alakul ki köztük. Rikoltó hangjuk az emberi fülnek elviselhetetlen, s ha mégis sor kerül valamiféle harcra az kimerül néhány egymásra köpött tűzlabdában és megperzselt toll végben.

Főnix hónap

Az ősz második hónapja. Az e jegyben születettek bölcsek, világlátottak, rendkívül műveltek. Ismereteik a világról meghaladják a közönséges halandókét, de nem érzik kötelezőnek, ezzel kérkedni. Tudósok, varázslók, bölcsek, kiknek tanácsa értékes és hasznos, de csak ritkán adják, és csak olyannak, akit méltónak éreznek rá.

G
Gyorsutak

Törpe földalatti járatok, melyek állítólag behálózzák az egész kontinenst. A mesék szerint a domíniumi háború idején a nemes tündék a járatok jó részét felfedezték, és ezen járatokat (legalábbis a többségüket) a törpék beomlasztották, sok domíniumi katonát (és önfeláldozó törpét) élve eltemetve.

Gnózis

Félmágikus képesség. Változatos hatású, igan gyorsan (percek alatt) tanulható képesség. A gnózisok között vannak félmágiák és valódi mágiák is. A legtöbb gnózis egyszer használható, utána elfelejtődik, hosszabb távú elsajátításukhoz komolyabb elméleti ismeretek szükségesek. A gnózisoknak négy fő csoportja van. Az első csoportba a bűvésztrükk szintjét sem elérő, minimális hatások vannak. A második csoportban a félmágikus gnózisok vannak, melyek használata lényegében bárkinek lehetséges. A harmadik csoport a mágikus gnózisok, melyek alkalmazásához mentális erőre vagy manára van szükség. A negyedik csoportba az idegen gnózisok tartoznak, melyek oly hatalmas erőket mozgatnak meg, amire átlag partlakó nem képes, valamiféle patrónusra van szükség hozzá. Papok esetében ez gyakran az istenük, de sokszor sárkányok, félistenek, nagyhatalmú élőholtak, esetleg démonok is kínálnak erőt, későbbi szolgálatokért cserébe.Gnózisokat oktató vándorok igen gyakoriak.

H
Hanir-Ro

Isten. Széles körben ismert napisten, a legendák szerint a nap az ő szeme, és akinek nincs félnivalója Hanir-Ro-tól, bátran a napba nézhet, nem fog megvakulni. E hiedelem miatt sokan vesztették már el a látásukat. Hanir-Ro nem csak a nap, hanem az idő istene is, megjelenése gyolcsruhás, hosszúhajú férfi, akinek nincsenek vonásai, az arca egyetlen sima felület.
Mindenkori főpapja szent kötelessége, hogy a hajnali rítussal, amit csak a főpapok ismernek, felkeltse a napot. Az beszélik, ha az éjszaka túl hosszúra nyúlik annak az az oka, hogy a főpap késik a rítussal. A legtöbb időmérő szerkezet lényege Hanir-Ro ősi rúnákkal leírt neve.
Egyháza szigorú időrend szerint éli az életét, ideje van az evésnek, alvásnak, munkának, szórakozásnak. A késés halálos sértés a szemükben, noha sokan tudni vélik, mivel uralják az időt, csak az késik, akit Hanir-Ro késésre ítél.

Hegyremászó Thorgun

Kalandozó. Magas törpe harcos. Bővebben itt.

Hősszívű Remis

Kalandozó. Északi ember szörnyvadász. Bővebben itt.

Huertol

Település. Jó tizenöt éve kezdte el a város építését a domínium, északra a Kárhozott erdőtől, hogy a környék meghatározó iparvárosa legyen. Az építkezés egy év után félbemaradt, két tölgy magas tornyokat, félkész házakat, kiásott, de be nem kötött és be nem fejezett csatornákat, messzi földről hozatott márvány és bazalttömböket hagyva három mérföldes sugarú körben, és további két mérföldes távolságban irtással, ami azóta se nőtt vissza. Az építkezés félbehagyására sok a találgatás, de biztosat senki sem tud. A be nem fejezett város hatalmas arcvesztés és meg nem térülő költség a nemes tündéknek, mégsem merült fel azóta sem az építkezés folytatása. A pletykák és történetek sugallnak ősi átkokat, megjelent szellemeket, miket a domínium elképesztő hatalmú papmágusai sem tudtak elűzni, beszélnek titkos paktumokról, titkos jóslatokról, mint ahogy politikai rivalizálásokról is. Bármi legyen is a valóság, bármely környező faluban vagy városkában el lehet érni egy-egy pohárka ingyen italt, ha valaki olyan mesét mond Huertolról, mit a népek még nem hallottak. Csak ügyelni kell, hogy ne Huertolnak nevezzék e romokat, hanem Szellemvárosnak.
Egyes vérlény klánok beavatási rítusként elengedik a fiataljaikat átváltozva a Szellemvárosban, mondván amit ott megölnek, azért úgysem kár. Többnyire ezek a vérlények sértetlenül visszatérnek. Többnyire.

I
Ilkán

Vándor tünde rang. A vándor tünde klánokat a kán vezeti, és minden kán vezetője az ilkán. Az utolsó ilkán meghalt a domínium hódító háborújában, és azóta sem választottak újat, mivel nem tudnak megegyezni, ki legyen az. Egyetlen jelöltnek sincs meg a törvények szerint szükséges kétharmados támogatottsága (tulajdonképpen egyetlen jelöltet se támogat a saját klánján kívül senki), így jó darabig még nem is lesz új ilkán.

Inkvizítorok

Fanatikus, törvényen kívüli szervezet, mely kimondottan a varázstudókra vadászik, kiemelten a papokra. Nézetük szerint a mágia majd minden formája természetellenes, és oka a partlakók szenvedéseinek. Ennél csak a papok a rosszabbak, mert az istenek tettei rendben vannak, de hogy partlakó az istenek figyelmét csip-csup ügyekre irányítsa és azok belepiszkáljanak a mindennapi életbe, az nem elfogadható. Sok helyen hallgatólagosan megtűrik a jelenlétüket, mert soha jobb eszköz a kóborló feketemágusok távol tartására.

J
Jégork

Partlakó faj. Fehér szőrű ork, embernél magasabb, izmosabb, szélesebb testtel. Arcuk széles, hegyes szemfogaik vannak, és rendkívül jó szaglásuk. Szigorúan őrzik a tradíciókat, törzsekben élnek, ahol külön főnök nincs, de a Nagysámán szava törvény. A jégorkok mindig csapatban harcolnak, párbajt is legalább három-három ellen vívnak. Ha magukra maradnak, könnyen pánikba esnek, bizonytalanokká válnak. Csapatban viszont szinte legyőzhetetlenek, három átlagos jégork felér tíz átlagos domíniumi lovaggal, három jégork bajnok akár egy egész légióval is elbír. Legalábbis ezt mondják a jégorkok, de kipróbálni nem volt mód, mert a nemes tündék nem alacsonyodtak le odáig, hogy személyesen harcoljanak velük, ehelyett ígéretekkel és hazugságokkal rávették a vad orkokat, hogy ők törjék gerincét a jégork törzseknek. Sikerült, az összecsapásban mindkét fél elvesztette a harcosok nagyját, a megmaradt pár fegyveres az öregekkel, kölykökkel meg kénytelen volt rejtőzni és menekülni, hogy elkerüljék a népük teljes kihalását. Mostanra kezdenek erőre kapni, de még mindig nem kockáztathatnak nyílt háborút senkivel.

Jongleur

Vándor énekmondókat, mutatványosokat lazán összefogó szervezet. A Trubadúrok komoly riválisai, a legfőbb különbség, hogy a jongleurök szinte mindig fizetséget kérnek a művészetükért. A trubadúrok és a jongleurök riválisai egymásnak, ha találkoznak, összemérik művészetüket, a vesztes pedig csatlakozik a győztes szervezetéhez. Majd minden tag volt legalább egyszer (de inkább többször) tagja a másik szervezetnek is. Egy jongleur mindig felismeri a trubadúrokat és a jongleuröket.

K
Kanima

Vérkígyó módosulat. A kanima tetszőleges mérget tud termelni, a halálostól a bénítóig, de képtelen ellentmondani, és vakon engedelmeskedik bárkinek, aki hangosabban szól hozzá.

Kasztroplanáris mágia

Különleges mágiairányzat, az úgynevezett kasztroplanáris tér energiáit csapolja meg. A kasztroplanáris tér az anyagi világtól független, de azzal párhuzamosan létező sík, ahol különös teremtmények élnek. E világban a mágia igen sűrű, erős, és folyamatosan szivárog át más világokba, és e mágiát megcsapolva lehetséges a kasztroplanáris világban hagyományosnak számító hatásokat megidézni.

Kárhozott erdő

Terület. Tammarhtól északra a dombokon húzódó sűrű erdőt nevezik így. Legendásan rosszhírű, mivel a környező vérlények vadászterületének minősül. Aki oda bemegy éjjel, lényegében felkínálja magát a fenevadaknak. Ezt tartja a legenda, de a legtöbbször ezen ostobák karmolásokkal, megverve, de elő szoktak kerülni élve. A vérlények többsége Tammrahi lakos, és nem igazán akarják az ivócimborájukat, szomszédjukat kibelezni. Kivételek persze megesnek (főleg fiatalabb vérlényekkel, akik nem tudják mit csinálnak), és ez csak erősíti a rossz hírt.

Kék ember

Partlakó faj. A vörös emberekhez hasonlatosak, csak a mintájuk nem vörös, hanem kék színű. Hírnevük szerint banditák és kalózok, otthonuk egy sziget valahol a tengeren, melyet mágia rejt el, helyzete pedig nem ismert. A legutolsó kék ember is inkább hal kínhalált, mint elmondja a rejteket (ez feltehetőleg valamiféle mágia hatása), és ahogy a vörös emberek, úgy a kék emberek tudata is ellenáll mindenfajta mágikus olvasásnak. Szintén vannak napvitorlásaik, és a vörös emberek kivételével hajlamosak minden hajóst megtámadni. Megközelítő becslés sincs a számukra vonatkozóan. A feltételezések szerint, amennyi különböző napvitorlásukat megfigyelték (egyszerre legfeljebb tíz volt jelen), volt elegendő légierőjük, hogy visszakergessék a domíniumot a tengeren túlra (akár a domínium flottáját is elsüllyeszthették volna). Ennek ellenére fel sem bukkantak a harcok végéig, míg a vörös emberek tucatnyi napvitorlást vesztettek. Sokan úgy vélik, a nemes tündék valahogy kiegyeztek a kék emberekkel.

Kerub félvér

A kerub félvérek született vezetők, karizmatikus személyek, akiket könnyen követnek mások. Legalábbis aki nem ismeri őket. Aki eltölt kis időt a társaságukban hamar rájön, hogy többségük fellépése csak színjáték és illúzió, nincs mögötte valós tudás. A bölcselkedő szavak és határozott utasítás mögött nincs igazi tartalom, nincs igazi tudás.
A kerub félvér szavának nehéz ellentmondani, aki hallja, ösztönösen követi, engedelmeskedik neki. E képességük sajnos nem működik az átlag felett értelmesekre, és azokra sem, akik hosszabb ideje ismerik a félvért, de egyszerű városőr leszerelésére, kereskedőnél alkudozásra megfelel.
E képesség sajnálatos mellékhatása, hogy állandóan az előtérben vannak. Ha valami rosszul megy, őket fogják hibáztatni, őket támadja a rejtőző íjász. Ha ez nem lenne elég, elméjük is nyitott, sokkal nehezebb védelmet építeni rá, mint más halandókra.

Kerub hónap

Az ősz első hónapja. A kerub jelleműek, mint névadójuk, az isteni küldött, a tökéletes magabiztosság mintái. Karizmatikus megjelenésűek, határozottak, rosszul viselik, ha ellent mondanak nekik. Megvan a fellépésük, hogy jó vezetők legyenek, de a tehetségük már nem feltétlen. Boszorkánykirályok, rablólovagok gyakran kerülnek ki a kerub jegyűek közül.

Kinetikus mágia

A név a telekinetikus szó rövidítéséből ered. Energiamezők, vonzó és taszító hatások, mágikus lövedékek jellemzik, valamint a kinetikus mágia zöldes fénnyel dereng. A kientikus mágia kétélű fegyver, mert ha két varázslata találkozik (pl. energialövedék és védőpajzs), látványos robbanás jön létre. Az egyik leggyakoribb mágiaforma, beavatottjai elsősorban harci mágusok, csatavarázslók.

Kóbor hegy

Magassága alapján dombságnak is alig nevezhető hegyvonulat, csipkés gerinccel, mély szakadékokkal. A Tammarh-t ésTahloarn-t összekötő nyugati út középső ága egyenesen átvisz rajta, de ez az út is igen nehezen járható. Sok vadkecske él itt, és több puma családot is látni véltek.

Konklávé

A különféle tammarhi vérlény szövetségeknek/klánoknak van egy névleg összetartó szervezete, akik a fajok összességét érintő kérdésekben döntenek. E szövetséget Konklávénak hívják, elvileg minden klán/rend 1-3 tagot küldhet, és minden klán/rend 1 szavazattal rendelkezik. Néhány évente változik, h melyik klán ad otthont a gyűléseknek.

Kvatáció

Faji képesség. A féllények misztikus mágia/elmetrükk irányzata, ami lehetővé teszi a test teljes átformálását.

Kvazár

A kvazár a legerősebb ismert félmágikus anyag. Készítésének módja a kvazárkovácsok féltve őrzött titka, előbb meghalnak, mint bárkinek elárulják. Annyit tudni, hogy pular kristály, ilkin érc és ramit kő mágikus összeolvasztásával készül. A kvazárt közvetlen nem lehet mágikus képességekkel felruházni, viszont képes tanulni, felvenni olyan hatásokat, amikkel találkozik. ennek pontos működése és szabályai még a kvazárkovácsok előtt sem ismert, habár tény, hogy minél öregebb egy kvazárból készült tárgy, annál több és erősebb hatalma lehet. Ami hatalmat fokozatosan osztja meg az új gazdájával.

L
Laphanian

Isten. Nemes tünde isten, a panteon jelenlegi főistene. Azt mondják, túl sok köze nincs a helyi istenekhez, Laphania-t kizárólag a nemes tündék tisztelik, de a hódítás miatt templomai, szobrai mindenhol megtalálhatóak. A vadászat és az elejtett vad istene, a dicső vadászaté, méltó préda ellenében. Papjai mind kiváló íjászok, és gyakran remekelnek a vadhús elkészítésében is.
Megjelenése délceg alkatú nemes tünde előkelő vonásokkal, ezüst fejpánttal hátrafogott hajjal, fennsőbbséges arckifejezéssel. Egyik kezében íjat tart, oldalán rapier. Az ábrázolásokon a szeme egybefüggő zöld, nincs elkülöníthető pupillája, se szemfehérjéje.

Lombtető

Yauták lakta falu, a Tammarhtól keletre fekvő erdőség határában fekszik a Barnaláb hegységgel határos vastölgyesben. Figyelmetlenebb utazó elsőre talán észre sem venné az ősöreg faóriások olykor rúd vastagságú törzsei között járva, hogy épp egy majd' kétszáz fős településen halad át.

M
Magas törpe

Partlakó faj. Egy nemes kasztbéli mélységi törpe (sőt, egy közrendű se) soha nem ismerné el, de szükségük van a felszíni népekre. Valakinek el kell adni a kitermelt érceket, alkotásokat, és valakitől meg kell venni a dolgokat, amik nincsnek a föld alatt, mint állatbőrök, bizonyos élelmek, fa. Egy átlag törpe sosem alacsonyodna le odáig, hogy elhagyja a barlangot és személyesen szerezze be ezeket, de azon törpék, akiket bűnök vagy más miatt halálra ítélnek, dönthetnek úgy, hogy kivégzés helyett csatlakoznak a felszíni törpékhez, és segítenek fenntartani a kapcsolatot a felszínnel. Tízből kilenc törpe inkább meghal. A magas törpe pont úgy néz ki, mint a mélységi törpe, tehát valójában nem magas, és sosem beszél róla, miért kellett elhagynia az otthonát. Ha egy magas törpe párnak gyereke lesz, a gyereket egy éves kora előtt ott hagyhatja a mélységi törpéknél, és a gyermek sose fogja megtudni, hogy a szülei kitaszítottak voltak (ha maguk nevelik fel, akkor magas törpe lesz, de még egyetlen törpe pár sem döntött így). A magas törpék többnyire elhagyják nevüket (minek hozzanak szégyent az otthoni rokonokra), és felvesznek valami felszínlakó nevet (többnyire hozzáteszik előtagnak, hogy Fejszés, Vérszomjas, Dühöngő, stb.). Többségük valóságos vagyonok felett rendelkezik, hogy aztán könnyáztatta szakállal négy-öt falu árát kifizesse a fent említett ökölnyi, tökéletesen szabályos acélgömbbért

Majom hónap

A nyár első hónapja. Kedves, okos, vidám partlakók a majom jegyűek. Négy kézzel ugrál ágról ágra, bohóckodik, szórakoztat. Szeretnek a figyelem középpontjában lenni, de nem karizmatikus fellépéssel, csendes határozottsággal, hanem tréfákkal, mosollyal, vidámsággal.

Mantikor hónap

A tél második hónapja. A mantikor jegyűek számára a létezés csak nyűg, amit el kell viselni, és addig is annyi partlakót szabadítani meg az élet szenvedéseitől amennyit csak lehet. Sokuk tekinti önmagát az istenek vagy a sors személyes követének, kinek nem csak joga, de kötelessége is eldönteni ki éljen és haljon – és akad ezek között néhány, aki helyesen gondolja ezt magáról.

Markhor

Partlakó faj. Magas, masszív felépítésű, szarvval bíró, barna, testükön rövid szőrrel borított humanoid partlakó faj, az arcuk nagyjából hasonlít az emberekére, tündékre, bár a vonásaik durvábbak, kissé állatszerűek. A hajuk ébenfekete, a szemük barna vagy fekete. A nőstények a hímektől nem különböznek jelentősen, mindkét nemnek van szarva, magasságban, testfelépítésben, erőben nincs különbség, és a mellkasuk is csupán minimálisan tér el, alapvetően izmos és lapos. A hangjuk mélyebb, mint a legtöbb egyéb fajnak, a nőstényeké ugyan valamennyivel kevésbé, mint a hímeké, ám a fajt nem ismerők simán férfi hangnak vehetik a nőkét is, a mélysége miatt. A viselkedés, öltözködés és a társadalomban betöltött szerep is független a nemtől, a nők ugyanúgy vadásznak, harcolnak, az egyetlen kivétel, hogy a fiatal utódokat mindig a nők gondozzák. Ők maguk kiválóan meg tudják különböztetni a nemeket, de kívülállóknak kell némi idő míg felismerik a vonásokban, formában az apró különbségeket. Törzsekben élnek, amelyeken belül nagycsaládokat alkotnak. A hírük szerint fegyelmezettek és a becsületüket fontosnak tartják, nem jellemző, hogy piti bűnözőnek, csaló kereskedőnek állnának, és ha valahol békében élnek a helyeikkel, ritkán okoznak gondot. Ugyanakkor harcban, háborúban kíméletlenek, nem szoktak foglyokat ejteni, az ellenség elleni cselvetést pedig nem tartják becstelennek, inkább ünnepelni való ravaszságnak. A saját vezetőiknek és törvényeiknek többnyire gondolkodás nélkül alévetik magukat, ám kívülállóknak nem jellemző. Még ha adott helyzetben el is fogadnak valakit, mert szükséges valaki aki összefogja az erőfeszítéseket, az elveikkel, becsületükkel ellentétes, vagy szimplán ostoba parancsnak majdnem biztosan nem engedelmeskednek. Hitvilág: Namadaar, Apatha és Ahhash hívők akadnak köztük, valamint vannak saját istenek, szellemeik, amikről a kívülállók nem sokat tudnak.

Markhor nyelv

A markhorok által beszélt nyelv. Más nép nem használja, és mély karcos hangjai miatt kívülállóknak eleve nehezen tanulható. Majd minden markhor beszéli a bahastot, így indok sincs kívülállóknak a magtanulására. A markhorok is inkább beszélnek bahastul, mint hallgassák ahogy valaki töri az anyanyelvüket.

Mélységi törpe

Partlakó faj. A törpök közismerten alacsony, mogorva népség széles vállakkal, rendkívüli vonzódással a fémek, bányászat és a kemény munka felé. A mélységi törpék ezen sztereotípiák ősei, akik napjuk nagy részében a föld alatt bányásszák ki a fémeket, kovácsolják ki a törpe ritkaságokat. Jól bánnak a fémekkel, és képesek étel, ital, alvás nélkül dolgozni egy-egy remekművön heteken át, hogy aztán egy felvilági lesajnálóan nézze az alkotást, mert neki semmit nem ér egy ökölnyi, tökélestesen szabályos acélgömb. Sajnálatos módon az alkotáson kívül más nem tudja őket ennyi időn keresztül életben tartani étel, ital, alvás nélkül. A törpék érzelmei rendkívül szélsőségesek, soha nincsennek „jól”, vagy remekül érzik magukat, vagy nagyon dühösek, vagy igazán bánatosak. Nem félnek kimutatni az érzéseiket, emiatt sokszor kuncognak rajtuk a felszíni népek, viszont kevés nép tud olyan őszintén örülni, olyan teli torokból kacagni, és olyan bánatosan zokogni, mint a törpék. A törpék kasztokba tömörülnek ahová születési alapon lehet bekerülni, és házasodni sem célszerű kaszton kívül, könnyen száműzetéssel járhat. A törpék, habár nem immunisak semmilyen mágiára, az elméjükre hatni kiemelten nehéz, majdhogynem lehetetlen. A nemesi kasztok a bányászoké, katonáké, tudósoké, fémműveseké, köfaragóké, a köznép kasztjai az élelemtermelők, varázstudók, kereskedők. Mégis, a kasztok legallja, a megvetettek megvetettje a felszínjárók kasztja, akiket a törpék csak úgy neveznek, Magas törpe.

Minotaurusz

Bestia. Testük, kezük emberi, ám a fejük szarvas bikafej, és a lábaik is paták, valamint bikafarkuk van. Vannak köztük nők és férfiak is. Feldühítve veszélyes ellenfelek, egyfelől jól értenek a fegyvereikhez, másfelől erősebbek az embereknél, és jóval kitartóbbak, valamint futásban is gyorsabbak.

Monstrum

Tündék által mágiával létrehozott harci állatok összefoglaló neve. Többnyire vagy ragadozók, mint farkasok, nagymacskák, de gyakran orrszarvúk, elefántok. Jelentősen megnövelt méret, mágikus és félmágikus képességek, és gyakran partlakó lelke belezárva a legnagyobb pusztítási képességekért. Elsősorban nemes tündék alkottak monstrumokat, de hallani pletykákat, hogy egy-két vándor tünde törzsnek is vannak furcsa háziállatai.

N
Namadaar

Isten. Namadaar az alvilág istene, aki megméri a lelkeket az Igazság mérlegén, és aszerint ítéli őket további túlvilági létre. Akiket bűnösnek talál, a nővéreire bízza, akik válogatott szenvedésekkel megtisztítják a romlottságtól, mielőtt továbbengedik a lelket az újjászületésbe. Aki viszont tisztességes életet élt, a Végtelen Palotába küldi, ahol lakoma és mulattság várja, míg újra nem születik. Egyes nézetek szerint a törvények betartását tekinti jó életnek, mások szerint nem a törvények betűje, hanem a tisztesség íratlan szabályai szerint kell élni. Namadaar nem szokott erről nyilatkozni, mondván nem az ő dolga megalkotni a szabályokat, neki csak be kell tartatnia őket. Megjelenése magas, arisztokratikus férfi átalvetőben, szájában tűhegyes ragadozó fogakkal, mindkét karja helyén skorpió ollókkal.

Nagysámán

Ork rang. Az ork törzsek, legyenek akár jég, akár vadorkok, a törzsfőnököt támogató varázstudót nevezik Nagysámánnak. Egy törzsben lehet több varázstudó is, de csak egy Nagysámán: új Nagysámánt akkor avatnak, ha a régi elhalálozott (többnyire az újonnan kinevezett Nagysámán kezétől. A kinevezés úgy történik, hogy a jelölt elordítja magát a törzs táborhelyén, hogy mostantól ő a Nagysámán. Ha a régi Nagysámán még életben van, rögtön párbajba kezdenek. Amelyik fél életben marad, az lesz a Nagysámán. Bárki más is tiltakozhat, de valószínű csúf, mágikus halálban lesz része. Amelyik törzs elveszíti a Nagysámánját utód nélkül, más szóval varázstudó nélkül marad, igen gyorsan valamelyik másik klán aldozatául esik.
A Nagysámán elsődleges feladata életben tartani a törzsfőnököt, bármi áron. Ebbe a nekromancia is beleérthető, de mivel a hagyomány nem szabja meg, hogy végig ugyanazt a törzsfőt kell támogatniuk, gyakran választanak újat, ha az életben tartás túl sok nehézségbe ütközik (túl komoly sérülés, kiöregedés, netán túl sok rivális). Emellett feladatuk a további varázstudók képzése, és a törzs mágikus védelme.

Napat

A vörös és a kék emberek által ismert nyelv. Rendkívül összetett és bonyolult, nem hasonlít semmi másra. A legendák szerint mesterségesen kifejlesztett nyelv, melynek célja, hogy könnyebbé tegye a társalgást műszaki témákról. A kifejlesztését követő évezredek alatt egyfajta arisztokrata nyelvvé alakult, amit komoly tudósok, filozófusok használnak nézeteik ütköztetésére, mivel hétköznapi témák kifejezése vele igen nehézkes, sokszoros körülírást (minimum kétszeres idő), vagy más nyelvekből szavak átvételét igényli.

Naptorony

Épület. Hat árboc magas kőtorony, mely minden éjfélkor, egy percre nappali világosságot áraszt a környékére. Még Tammarhból is látható a fénye a toronynak. Évekkel ezelőtt, egy erre járó utazó azt mesélte, hogy a torony segít lélegezni egy föld alatt alvó sárkánykígyónak, és a környék földrengései mind azért vannak, mert az megmozdul álmában. Az utazó szerint a sárkánykígyó egyre éhesebb és éhesebb, és ha hamarosan valaki valahogy nem talál módot a jóllakatására, fel fog ébredni, és akkor itt mindenki keservesen meg fogja bánni, hogy nem gondoskodtak a kígyóról időben. Az utazó jó pár italmeghívást kapott ezért a meséért, de más különösebb hatást nem ért el.

Napvitorlás

Jármű. Vörös és kék emberek által használt égen járó hajó. Felépítése hasonlít a hagyományos három-négy árbocos vitorlásokra, képesek vizen is közlekedni, ha kell. Viszont hagyományos árbocok és vitorlázat helyett legyezőszerűen a két oldalra kihajtható "szárnyaik" vannak, mely szárnyak az elnyelt napfényt alakítják a hajó reptetéséhez szükséges varázserővé. Ezen hajókat ugyanúgy árbocszám szerint kategorizálják, de az orrvitorlát leszámítva nem egy árboc van középen, hanem két árboc a hajó két oldalán, és ez árbocpárokat nevezik egy árbocnak. Tehát egy háromárbocos napvitorlásnak általában hat kihajtható árboca van, három a jobb, három a bal oldalon. Egy átlagos napvitorlás a hasonló méretű tengerjáró hajók sebességének két-háromszorosával is képes lehet haladni. Kizárólag vörös és kék emberek képesek a levegőben tartani, noha egyszerűbb matrózfeladatokra gyakran alkalmaznak más fajokból is.

Narithil

Isten. Narithil a szépség és az ártatlanság istennője, ki mindig vidám és énekel. Védelmezője mindazoknak, akik szépek vagy szépnek tartják magukat, valamint a vándor dalnokoknak. A vallástudósok szerint habár szeret közvetlen beavatkozni a világ dolgaiba, döntései, tettei inkább szeszélyből mint bölcsességből születnek. Igazság szerint még saját papjai sem neveznék Narithilt bölcsnek, de sokan még okosnak sem. Mindazonáltal a szándéka mindig tiszta, őszinte és jóindulatú. Megjelenése arisztokratikus fellépésű nő arany ruhában, az ábrázolásokon többnyire virágok koszorújában ül.

Nekator

Ősi isten. Nekator volt az őselem, az ősvíz formájában létező istenlény. Az ő alkotórészeiből keletkezett a mindenség, ő alkotta meg az első fiatalabb isteneket. A legtöbb vallástudós egyetért, hogy Nekator volt az első az istenek között, noha papjai nincsenek és soha nem is voltak.

Nemes tünde

Partlakó faj. Arisztokratikus megjelenésű nép, komoly, fejlett civilizációt építettek ki. Erősen rasszisták, minden más népet alsóbb lénynek tartanak. Nemzeti fegyverük a rapier. Birodalmuk a tenger túlfelén terül el, ők maguk Tünde domíniumnak nevezik, mindenki más Antivier domíniumnak, aminek immár a játék helyszíne is része, pár évtizede meghódított gyarmatként. A nemes tündék az intrika, politikai játszadozás mesterei, akit elküldenek melegebb éghajlatra, alig várja, hogy indulhasson. Érdekeiknek megfelelően viselkednek egymással, felsőbbséges arroganciával mindenki mással szemben. A többi tünde fajt még úgy-ahogy tartják valamire, de az emberek, törpök, és legfőképpen az orkok, yauták a szemükben csak annyival különbek a levágandó jószágnál, hogy hangosabban és feleslegesebben zajongnak. A nemes tündék számára az előkelő megjelenés mindennél fontosabb, gyakran használnak sminket vagy arcfestést (férfiak is). A koszos ápolatlan megjelenésre nincs mentség. Inkább elviselnek jelentős anyagi vagy státuszbeli veszteséget, mint nem illendő körülmények között lássanak valakit. Megesett párszor, hogy életek vesztek el, mert a hadvezérnek le kellett tisztálkodnia, mielőtt jelentést tehet a feljebbvalójának.

O
Ork nyelv

Orkok beszélték a régmúltban, manapság az ork Nagysámánokon kívül szinte senki se ismeri. Legalábbis ezen a környéken.

Orrszarvú hónap

A tavasz harmadik, utolsó hónapja. Masszív, de békés teremtmények az orrszarvú jegyben születettek. Szeretik a magányt, de szeretik a jó társaságot is, ahol senki nem próbálja őket irányítani, kényszeríteni, ahol egy csapat tagjaként dolgozhat, élhet. De ha felingerelik, elképeszto dühhel és erővel veti rá magát haragja tárgyára, és ilyenkor senki és semmi nincs biztonságban, ami az útjába kerül.

Őstörpe

Partlakó faj. A mélységi törpék tisztelettel vegyes félelemmel kérik, hogy válts témát, a magas törpe inkább leharapja a nyelvét, mint a szájára vegye akár a kifejezést is, így a létezésükön kívül semmit nem lehet róluk tudni.

P
Pegazus hónap

A tavasz második hónapja. Öntörvényű, felelőtlen alakok a Pegazus jegyűek, ha valakit követnek, csak saját érdekükben teszik. Hangulatuk változékony, mindig azt teszik, amihez kedvük van. Csábítanak, táncolnak, kocsmai verekedést robbantanak ki, pénzt adnak a koldusnak, amit éppen pillanatnyi szeszélyük diktál. Mindenfajta korlátozást nyűgnek, szabadságuk megkurtítására tett kísérletnek tekintenek – bármit tesznek azonban, ha módjukban áll, igyekeznek megkímélni ellenfeleik vagy áldozataik életét

Pénzszámoló

Pénzszámolónak nevezik azokat a papokat, akik valamely kereskedéssel, vagyonnal, pénzzel kapcsolatos istent követnek. Közös jellemzőjük, hogy nem lehet velük alkudni (igazából sértés velük alkudni), mert az istnük mondja meg az árakat, amiket lehet elfogadni vagy békén hagyni őket.

Pokolfiú

Kalandozó. Ismeretlen fajú férfi. Bővebben itt.

Pók félvér

A pók bölcs, mindenről tud, észreveszi amit más nem. Hálója messzire elér, és a legkisebb rezdülésből is érezheti, mi történik körülött. Átlátja mások motivációit és megtalálja a módját, hogy a saját céljaira használja fel anélkül, hogy bárki észrevenné, ő áll az események mögött. Ösztönösen épít kiterjedt kapcsolati hálókat, szívességet szívességért cserébe ad-vesz, de ő maga soha sem lép a fénybe, soha senki nem közvetlenül vele érintkezik.
A pók nem szeret a figyelem középpontjában lenni. Ha több, mint ketten figyelnek rá, zavarba jön, ügyetlenné, felületessé válik.

Pók hónap

A nyár hamradik hónapja. Mint a pók a hálója közepén, a pók jegyűek mindenről tudnak, mindent megfigyelnek ami körülöttük történik. Nem feltétlen kíváncsiságból, mint inkább ellenőrzésből. Szuggesztív, manipulatív személyiségek, kik szeretik látni a történések hátterét, mi több, szeretik ők maguk alakítani a történések hátterét. Mindent látnak, de őket senki sem veszi észre.


Q


R
Régens út

Ezeken az utakon olyan erős a katonai jelenlét, hogy a Régens személyes felelősséget vállal a sértetlen utazásért. E felelősség része, hogy a régens kárpótolja, akit kirabolnak, megvernek. A kezdeti visszaélés-próbálkozások miatt minden bejelentést igen komolyan kivizsgálnak, és aki hamisan jelent kárt, élve megnyúzzák. Emiatt sokan akkor sem jelentenek, ha ténylegesen kárt szenvednek. Az útvonalak ára nemes tündének 1 arany, vándor tündének és barna embernek 2 arany, minden más partlakónak 3 arany, hátassal utazónak kétszeres, szekérrel utazónak három-négyszeres szorzóval.



S
Sárkány félvér

A sárkány félvérekről sokan tudni vélik, hogy az istenek leszármazottja, de legalábbis félisten akad az ősei között. Rendkívül erősek, beszélik, egy sárkány félvér ereje tíz emberével felér. Vagy három orkkéval. Persze hozzá kell tenni, hogy ezt az erőt legfeljebb pár szívverésig tudják fenntarani, annál hosszabb idő súlyos testi sérüléseket okoz nekik. De amit az istenek adnak annak mindig ára van, a sárkány félvérek egyfajta mágikus villámhárítók. Minden, a környezetükben létrejövő varázslatnak jelentős esélye van rá, hogy rájuk hasson, és valami érthetetlen okból minden mágia erősebben jön létre rajtuk. Ehhez képest csak apróság, hogy legnagyobb erőfeszítéssel sem képesek semmiféle mágikus védelmet kiépíteni, és a rájuk olvasott védővarázslatok is hajlamosak félresikerülni.

Sárkány hónap

A tél harmadik, utolsó hónapja. A sárkány jegyűek vallják, hogy az egész világ, mint egy precíz szerkezet, meghatározott szabályok, ősi, felfoghatatlan harmónia alapján működik. Ezt a harmóniát keresik a saját életükben, munkájukban is. Céljuk az építés, a helyes és eredményes élet törvényeinek megalkotása, felfedezése.

Shamael nyelv

Tünde nyelv, a vándor és a városi tündék közül beszélik páran. Hasonlít az antivierihez, feltehetőleg abból alakult ki, de sokat egyszerűsödött, és sokat átvett más nyelvekből, elsősorban a bahastból. A nyelv komoly hangsúlyt fektet a hangsúlyozásra és az intonációra, anyanyelvi beszélőikről nehéz eldönteni, hogy beszélnek-e vagy énekelnek. A shamael nyelvű költemények a nyelv ismerete nélkül is felemelőek, magukkal ragadóak, és ahogy az antivieri nyelvű műalkotásokat, ezeket is lehetetlen hűen lefordítani a tartalom jelentős vesztése nélkül.

Sóbarlangok

Terület. Néhány napra Tammarhtól fekvő barlangos dombság neve. Nincs bennük só, de valami olyan kőből alkották meg a barlangok falát, ami sószerűen csillog. Sokan vélik úgy, hogy a Sóbarlangok csapdákkal teli járatain át el lehet jutni a világban bárhová, mert törpék által készített gyorsútról van szó. Mások szerint gnómok, goblinok lakják, megint mások szerint pár óra után vget is ér a barlang, ami nem más, mint rég elhagyatott otthona régi népeknek.

Sirrah

Isten. A vadászat és a dicső összecsapások patrónusa. A legenda szerint bárki, aki imában prédájának nevez valakit vagy valamit, megkapja az esélyt. Ez nem feltétlen jelent fer harcot, se nyílt összecsapást, így óvatosan kell bánni ezzel. Különben is, minden ilyen sikeres imára jut húsz sikertelen beszámoló.
Megjelenése lóháton ülő tünde sárga maskaszemekkel, íjjal a kezében, vadászsólymokkal kísérve.

Szirén félvér

A szirén jegy hordozói igen különös teremtmények. Egyetlen képességük, hogy bajba kerülnek, hogy aztán kimásszanak belőle. Ha egy szirén hajóra száll, biztosan tengeri szörnyek, de legalábbis kalózok támadnak rájuk. Amerre mennek, sosem látott teremtmény kerül elő a múltból, netán gonosz varázstudó kezdi űzni praktikáit. Bárhol felbukkannak, csőstül jön a baj. De bármekkora bajba is keverednek, mindig kimásznak belőle valahogy, mindig felül kerekednek, győzelmet aratnak. Szinte mindig. De a környezetükre ez már nem annyira jellemző, akik velük utaznak, ugyanott szállnak meg, sokszor nem ilyen szerencsések. Egy szirént örömmel látnak a bajban, de ha minden rendben, gyakran elkergetik.

Szellemváros

Település. Lásd bővebben Huertol

Szirén hónap

A nyár második hónapja. Csábító dalt éneklő, szeszélyes és csalfa, ki a szirén jegyben született. Művészek, dalnokok, mindazok, kik a pillanatnak élnek, s különös képességgel találják meg a bajt (vagy a baj találja meg őket).

Szürke ember

Partlakó faj. Első látásra fekete embernek látszanak, másodikra is. De ha feldühítik őket, bőrük szürke gránittá válik, arcuk torz, démoni maszk lesz, széles bőrszárnyaik és hosszú, tüskés farkuk nő. Sokuk él zsoldosként, katonaként, mert semmi másra nem alkalmasak. A szürke emberek mágiával eltorzított fekete emberek, akiket ősi varázslók rendje használt testőrnek. Átváltozva rendkívül erősek, ellenállnak minden mágiának (ez utóbbi lett a nevezett rend veszte – lefoszlottak róluk az irányító varázslatok), és a fegyverek többsége se képes áthatolni gránitkemény bőrükön. Sajnálatos módon a mágia eltorzította a tudatukat is, a harcon kívül mindent rendkívül nehezen tanulnak. Nem feltétlenül buták, de nehezebben értenek meg összefüggéseket, mint mások. Ha az északiak maroknyian vannak, akkor a szürke emberek ujjnyian: talán ha kéttucatnyi lehet összesen. Annak dolgoznak, aki megfizeti őket, vagy kalandoznak valamerre. Hosszútávon, letelepedni sehol se látják őket szívesen, mert hajlamosak dührohamokra, ami során átváltozva elképesztő pusztításra képesek. <

T
Tagan

Falu a Kékark mentén, Tammarhtól délre.

Tahloarn

Település. Nagyjából ezer, ezerkétszáz partlakó által lakott kereskedőváros.

Tammarh

Település. Tammarh egy ezer fő által lakott kisváros, a Hétmérföldes dombság oldalában. A városka híres iparműveseiről (legalábbis a környező falvakba eljutott a híre), és hírhedt a környéken garázdálkodó vérlényekről.

Tolvajátok

A Tolvajátok egyszerű varzsige vagy gnózis, amit többnyire utazók, kereskedők olvasnak a holmijukra. Aki megérinti e holmikat, arra rákerül a Tolvajátok. Maga a Tolvajátok nem okoz semmilyen negatív hatást, mindössze a városőrök, katonák, és egyéb törvény küldöttei számára jól láthatóvá teszi, hogy tolvajjal van dolguk. A Tolvajátok eltávolításához megfelelő ráolvasások, gnózisok szükségesek, amiket csak engedélyekkel lehet birtokolni. A reakció a Tolvajátokra helyfüggő. Van, ahol kitiltás, van ahol tömlöc, és van, ahol mindössze gyanakvás. Például Arkánrévben és Éloában tömlöcbe zárják akin Tolvajátkot észlelnek, Tammarhban gyanakodva figyelik, kisebb falvakból egyszerűen elkergetik. Megjegyzést érdemel, hogy a Tolvajátok nem szűnik meg a gazda halálával, és a lopott érték továbadásával sem (sőt, csak tovább terjeszti a Tolvajátkot). A legtöbb Tolvajátok egy napig marad meg a tárgyakon, illetve a létrehozója bármikor megszűntetheti. Tolvajátokkal jelölt tárgy legális továbbadása komoly vétek, egy év tömlöccel is járhat.

Triton hónap

A tavasz első hónapja. A triton jegyűek elsődleges fontosságúnak tartják az élet védelmét, de eszközökben már nem feltétlen válogatósak. Sokszor fittyet hánynak bármifajta törvényre, gyakorta még a józan ész diktálta elővigyázatosságot is figyelmen kívül hagyják. Annyira azonban nem öntörvényűek, hogy ne vegyék észre, cselekedeteikkel mikor ártanak olyanoknak is, akik nem szolgáltak arra rá.

Trubadúrok

Vándor énekmondókat, mutatványosokat lazán összefogó szervezet. Első és legfontosabb szabályuk, hogy tagjuk nem kérhet semmit cserébe a népek szórakoztatásáért. A művészetnek ingyenesnek kell lennie. Szabad elfogadniuk, ha valaki adni akar nekik valamit, pénzt, ajándékot, de kérni és előadásukat függővé tenni ettől tilos. A szervezet tagjai mindig felismerik egymást, végletekig összetartóak, és ölnek, halnak egymásért. A trubadúrok és a jongleurök riválisai egymásnak, ha találkoznak, összemérik művészetüket, a vesztes pedig csatlakozik a győztes szervezetéhez. Majd minden tag volt legalább egyszer (de inkább többször) tagja a másik szervezetnek is. Egy jongleur mindig felismeri a trubadúrokat és a jongleuröket.

U



V
Vadork

Partlakó faj. Barna, zöld, vagy fekete szőrű orkok, bikák hátán lovagolva, harcolnak mindennel ami szembe jön. Ahogy a jégorkok, ők is csapatban érzik jól magukat, társaik nélkül erősen elbizonytalanodnak, bátortalanokká válnak, viszont nem követik a régi hagyományokat, az árulás, orgyilkosság része a mindennapjaiknak. A Nagysámánnál jobban csak a törzs asszonyaitól félnek, beszélik, azok még a nagysámánnál is kegyetlenebbek. Rengeteg törzsük van, valaha az egész vidék az övék volt, ám a többi faj felbukkanása (főleg a jégorkoké) visszaszorította őket fokozatosan. A jégorkokkal olyan rossz a viszony, hogy ellenük bárkivel hajlandók szövetkezni (amit a domínium ki is használt). A legkiválóbb harcosaik neve haláluk után Vérnévvé válik, ami vérnév viselésének jogáért komoly harcokat vívnak. E harcok nagyon komolyan szervezettek, nagyon komolyan ellenőrzöttek, csalni lehetetlen, csak a legkiválóbbak győzhetnek. A győztes felveszi a Vérnevet mint sajátját, és haláláig e nevet viseli. Tettei feljegyzésre kerülnek a név korábbi hordozóinak tettei közé, és halála után a vérnév ismét elérhetővé válik a következő bajnok számára. Új vérnév kialakulása nagyon ritka, mivel mielőtt egy harcos méltó lehetne, hogy neve vérnévvé váljon, többnyire már szerzett magának egy vérnevet. Vérnévvel bemutatkozni nagy dicsőségnek számít, de vérnevet hazudni igen ostoba és fájdalmas módja az elmúlásnak (ügyelnek rá, hogy a haldoklás legalább tíz napig kitartson).

Vaghnorgh

Ősi isten. Az ősi istenek egyike, kinek kultuszát már csak egy-egy remete, különc vagy őrült követi. A mai népek még a neve helyes kiejtését sem ismerik, a vélemények megoszlanak a Va-Org-Ja, Veinoorgeh és hasonlók között. Vaghnorgh a sötétség istene volt valaha, és a partlakóktól idegen feketemágiáé. Több törzsnél, népnél megfigyelték, hogy a gonoszságra buzdító szellemeket, lidérceket Öreg Horgi, Vén Horgi, Vén Horgos néven nevezik – valószínű ez is a Vaghnorgh eltorzult változata.
Jellemző szófordulat a Vaghnorgh poklára, és a Vén Horog vigyen el.

Vándor tünde

Partlakó faj. Békés, maguknak való tündék, noha nem gyengék és nem tündibündik. Folyamatosan vándorolnak, többnyire évről évre ugyanazon az útvonalon, hogy a szokott helyeiken teleljenek, a szokott legelőikre érjenek tavaszra, stb. Állattartással (legeltetéssel) és kézművességgel foglalkoznak, a vándor tünde alkotások igen sokat érnek mindenfelé. Emellett kalandoznak, felfedeznek, kutatnak, gyakran problémákat oldanak meg, amikkel senki más nem akar foglalkozni. A vándor tünde klánokat a kán vezeti a Viharszólító (varázstudó) segítségével, de a végső szó mindig a káné. A legendák szerint régen a törzsek összetartottak, volt kán tanács, melynek élén a kánok legkiválóbbja, az ilkán állt. Az utolsó ilkán meghalt a domínium hódító háborújában, és azóta sem választottak újat, mivel nem tudnak megegyezni, ki legyen az. Egyetlen jelöltnek sincs meg a törvények szerint szükséges kétharmados támogatottsága (tulajdonképpen egyetlen jelöltet se támogat a saját klánján kívül senki), így jó darabig még nem is lesz új ilkán. Márpedig amíg a vándor tündék nem fognak össze, nem lesznek jelentős hatalom a világban.

Vérdarázs

A rovarféle vérlények nagyon különös teremtmények, még a többi vérlényhez képest is. Nem változnak darázzsá, se más rovarrá, viszont egyes rovarjegyek megjelenhetnek rajtuk, mint összetett szem, fullánk, szárnyak. Ugyanakkor alapvetően humanoidok maradnak. A vérdarazsak kimondottan igényelik a sajátjaik társaságát, szükségük van egy királynőre, aki megmondja mit mikor hogyan tegyenek. A magányos vérdarázs minden alkalommal, mikor alkalmazza valamely képességét, tudattalanul egy jelzést küld körbe a vakvilágba, hogy vérdarázs kaptárt keres. Előbb-utóbb fel fog bukkanni egy királynő (vagy küldöttjei), és vagy kényszerítik a csatlakozásra, vagy megkísérelik elpusztítani a betolakodót. Ráadásul e jelet sok vadász képes ilyen-olyan módon érzékelni.

Vérfarkas

A vérfarkasok a leggyakoribb vérlények, és a legtöbb közkeletű tudás a vérlényekről rájuk vonatkozik. partlakó formájukon kívül farkassá képesek változni, illetve képesek egy félállati, bestiális forma elsajátítására is, de e tudás igen veszélyes. Ebben a formában ugyan rendkívül erősek, de teljesen beszámíthatatlanok, dühöngő vadállatok, vérszomjas gyilkosok. A legendák szerint meg lehet tanulni uralni ezt a formát, de sok időbe és energiába kerül, ami tanulást széttépett tetemek és vérlény vadászok elől menekülés kövez. Érthető hát, hogy sok vérfarkas beéri a szerényebb képességekkel, és soha nem próbálkozik a bestia alakkal. A vérfarkasok, habár sokszor magányosak (elkerülendő, hogy oktalan dühből lemészárolják egymást), jobban érzik magukat más vérlények társaságában.

Vérkígyó

A vérkígyók eredete egy ősi istenhez kötődik, mely ősi istennek már a neve se ismert. Magas rangú papok részesültek az istenség áldásában, hogy uralhassák a kígyókat, és felölthessék egy óriáskígyó formáját. Ahogy a vérfarkasoknál, a kígyóknál is létezik bestia forma, bár az inkább gyíkszerű (vannak végtagjai), és ahogy a vérfarkasnál, a kígyóknál sem veszélytelen a mutatvány. Csakhogy amíg a vérfarkas átváltozva dühöng és pusztít, a kígyó teljesen a maga ura a bestia formában (habár meg kell jegyezni, a kígyó bestia közel sincs olyan erős, mint egy vérfarkas). A gond akkor kezdődik, mikor visszaváltozik. Emlékezetkiesések, alvajárás lesznek az első tünetek, ahogy egy második személyiség bukkan fel, időről időre átvéve az uralmat. Hosszas tréninggel lehetséges a két személyiség összeolvasztása, de ha ez nem történik meg, a második személyiség egyre hosszabb és hosszabb időre bukkan fel, míg végül véglegessé válik. A köztes időben is a másodlagos személyiség igen kellemetlen dolgokat tud művelni, komoly bajt okzohat. A farkasokkal ellentétben a vérkígyók nem kedvelik a sajátjaik társaságát. Habár elvétve előfordul, hogy két vagy több vérkígyó együtt csinál valamit, gondjaik szoktak lenni a rangidős kijelölésével, illetve az engedelmességgel.

Vérmacska

Vérfarkas módosulat. Szeretnek látni, ám kevésbé látszani. Kedvelik a magas helyeket és a kényelmes pihengetést. Tisztelik a holdat és ha úrnőjük nem mutatja feléjük arcét, az megvadíthatja, átváltoztathatja őket újhold idején.Ugyanúgy az ezüstre sebezhetőek, mint az átokkal sújtottak közül a kutyapofájúak. Szaglásuk elmarad a másik bundás társaságtól, ám sötétben látásuk kiemelkedő. Mondjuk a szemük tükrözi a fényt, így árulójukká válhat a sötétben. A macskák nem kifejezetten vezető alkatok, inkább csak a maguk urai, azonban egy csapaton belül, egy területen, egy titok forrásán más macskákkal nem szívesen osztoznak, kerülik a maguk fajtájával a hosszabb kapcsolatot. Kinézetre legalább annyi féle bundájú és színű van közöttük, mint ahány féle házi macska illetve kisebb-nagyobb vadmacska féle létezik. Hogy mi ment náluk félre? Mi lehetett más? Talán egy együtt állás, a hely és idő, ami különleges. Ki tudja? Talán mikor a Hold arca, akárcsak részlegesen is, de épp eltakarja a Napot, pillanatnyilag győzedelmeskedve felette, mikor az átok megfogan.

Vérnév

Vadork rang, de egyes jégork törzseknél is elterjedt. A legkiválóbb harcosaik neve haláluk után Vérnévvé válik, ami vérnév viselésének jogáért komoly harcokat vívnak. E harcok nagyon komolyan szervezettek, nagyon komolyan ellenőrzöttek, csalni lehetetlen, csak a legkiválóbbak győzhetnek. A győztes felveszi a Vérnevet mint sajátját, és haláláig e nevet viseli. Tettei feljegyzésre kerülnek a név korábbi hordozóinak tettei közé, és halála után a vérnév ismét elérhetővé válik a következő bajnok számára. Új vérnév kialakulása nagyon ritka, mivel mielőtt egy harcos méltó lehetne, hogy neve vérnévvé váljon, többnyire már szerzett magának egy vérnevet. Vérnévvel bemutatkozni nagy dicsőségnek számít, de vérnevet hazudni igen ostoba és fájdalmas módja az elmúlásnak (ügyelnek rá, hogy a haldoklás legalább tíz napig kitartson).

Vérpók

Vérdarázs módosulat. A pókok különleges bestiaformája több ezer, tízezer apró pók, de hogy ezt elérjék (vagy hogy bármilyen vérlény képességet használjanak), legalább három vérpóknak kell együttműködnie teljes harmóniában. A legkisebb diszharmónia is percekre, órákra tehetetlenné teszi őket.

Vérsas

Vérfarkas módosulat.Nincsenek túl sokan, és alapvetően jobban szeretik a magányt, mint a társaságot, ráadásul önző és hiú természetűek is, ezért még ha csatlakoznak is egy-egy falkához, nem túl jók vezérnek. Mindemellett viszont büszkék és magabiztosak is, ezért ennek ellenére előfordul, hogy megpróbálkoznak vele.
A látásuk legendás, noha csak nappal. Az éjszaka nem annyira az ő terepük, ezért a holddal sincsenek olyan különleges viszonyban, mint a bundás vérlények - az ő terepük a levegő. A szél uralja az életüket, és érzékenyek is a változásaira, így bizonyos időnként olyan erősen csábítja őket szárnyalásra, hogy előhozza a bennük élő állatot. Így hát egy vérsas szájából nagy jelentősége van, ha azt hallod: "Megfordul a szél."
A farkasoktól eltérően nincs bajuk az ezüsttel. Az ő gyengéjük a kővé vált levegő.
Ha az eredetükről kérdezik őket, gyakran emlegetnek egy réges-rég élt partlakó törzset, akik mélységesen tisztelték a sasokat, és ruháikon, hajukban az ő tollaikat viselték. Hogy ez a lelki kötődés szólt -e bele a történésekbe az újonnan született vérlény gyermekeknél, vagy a sebekre rituálisán ráhelyezett sastollak kerültek fertőzést terjesztő harapásokra, ezzel beleavatkozva a dolgok menetébe... ki tudja?

Viharszólító

Vándor tünde rang. A vándor tündék így neveznek minden varázstudót, mivel a tünde klánok mágiája majdnem minden esetben alkalmas az időjárás manipulálására. Az időjárást nem uraló vándor tünde varázstudót is így nevezik, míg kívülállót, legyen képes bármekkora vihart is idézni sosem szólítanának így.

Vízköpő hónap

Az ősz harmadik, utolsó hónapja. Hideg, érzéketlen kőszobornak tűnik a vízköpő csillagkép szülöttje, aki egykedvűen néz végig bármit. Egyfajta távolságtartó közöny jellemezi, mint aki belefáradt a létezésbe, de ha egyszer elszánja magát a cselekvésre, kitartóan végig viszi amit eltervezett, céljától senki és semmi nem tántoríthatja el.

Vörös ember

Partlakó faj. Különös népek a vörös emberek. Bőrük fehér, hajuk szőke, barna vagy fekete lehet, testükön változatos nonfiguratív minták jelennek meg tizenéves korban, melyek színe rozsdabarnától égővörösig terjedhet (de mindig homogén, tehát nem változik mintáról mintára). E mintát gyakran egészítik ki hasonló színű tetoválással. A minta többnyire a karokon, lábakon, törzsön és arcon is jelen van, néha szimmetrikus, néha nem. Mágia mozgatta, napvitorlásnak nevezet égi hajókon közlekednek, többségük katona vagy kereskedő, és egy nagyobb városuk van, ahol a lakosság kilenc-tizede vörös ember, ennek neve Neptusz. Ismeretlen okból nem lehetséges mágiával a gondolataikat, se az emlékeiket olvasni.

W
Wyvern

Bestia. Sárkányféle teremtmény, nagyjából két rúd hosszú testtel. Négy végtagja van, két szárny és két izmos hátsó láb, létezik értelmes, és állati intelligenciával bíró alfajuk is. Nem tudnak tüzet vagy más elemet fújni, és varázserejük sincs.


X


Y
Yauta

Partlakó faj. Nagymacskaszerű humanoid, több alfajuk ismert, különböző nagymacska jegyekkel (tigris-yauta, párduc-yauta, oroszlán-yauta). Rendkívül vadak, erősek, gyorsak. Ugyanakkor mágiahasználó nincs közöttük, nem tanulnak se mágikus, se félmágikus képességeket. A testi csonkulásnál nincs nagyobb szégyen számukra (a fül elvesztése a kivétel, az dicső harci sérülés), mivel hitük szerint a túlvilágon meg kell mutatniuk a sebeiket és elmesélni dicső csatáikat. Viszont a hiányzó végtagok, szem, farok esetén ki fogják őket nevetni népük hősei, és örökké nevetség tárgyává válnak. Ilyen sérülést szenvedett yauta vagy a gyógymódot kezdi kutatni, vagy a gyakoribb eset szerint elhagyja a hitét, hogy olyat találjon, ami elfogadja őt sérülten is. Ugyanezen okból nem használnak nagy fegyvereket, csak kicsi, könnyű tőröket, és sosem csonkolnak, vakítanak. Amelyikük így tenne, az legenyhébb esetben is száműzve lesz.

Z